Recent News

Newsletter

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

 
Home / Wszystkie  / Błędy restauratorów  / Sposób na przetrwanie kryzysu: zredukuj niepotrzebne koszty w restauracji!

Przed Tobą bardzo ważny krok w utrzymaniu swojego biznesu restauracyjnego – poważna analiza kosztów oraz sprawna redukcja tych, które są mniej istotne.

Zwróć uwagę, czy możesz obniżyć opłaty lub przesunąć płatności m.in. za:
– czynsz w lokalu (negocjuj z zarządcą – jemu też zależy na tym, byś wciąż funkcjonował w tym miejscu!),
– leasing sprzętu (poproś firmę, która nim zarządza, o opcję przesunięcia płatności na późniejszy termin) oraz samochodów, jeśli nie używasz ich w 100%,
– księgowość,
– abonament za muzykę w lokalu,
– opłatę za systemy rezerwacyjne, z których korzystał dotychczas Twój lokal,
– agencję reklamową (negocjuj umowę, jeśli obecnie nie wykonuje działań marketingowych, ale nie tnij kosztów na reklamę!!! – będziesz musiał intensywnie wystartować tuż po zakończeniu ograniczeń dla restauracji i gości),
– pensję pracowników nie biorących udziału w obsłudze dostaw (prawdopodobnie nie pracuje obecnie 100% załogi – negocjuj z tymi, którzy zostali w domach, przypominając im, że to chwilowe),
– regularne dostawy przedmiotów jednorazowych do restauracji, które nie są używane do dostaw.

Przemyśl, co jest niezbędnym kosztem, który musisz ponieść bezdyskusyjnie. Jednocześnie stwórz listę dokładając indywidualne koszty, których odroczenie, przesunięcie, zmniejszenie, pozwoli Ci przetrwać ten najgorszy okres. Nie bój się być radykalny w tym temacie. Nie poddawaj się! Powodzenia!

No Comments
Post a Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.